Únorové vydání newsletteru České komise pro UNESCO
Sekretariát České komise pro UNESCO nabízí únorové vydání svého informačního magazínu. Dokumenty ke stažení: newsletter-ceske-komise-pro-unesco-unor-2020
Sekretariát České komise pro UNESCO nabízí únorové vydání svého informačního magazínu. Dokumenty ke stažení: newsletter-ceske-komise-pro-unesco-unor-2020
Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská se podílela na natáčení dvou studentských dokumentárních filmů. První připomíná českého architekta Josefa Schnittera, který většinu svého života však strávil v Bulharsku, kde se významně podílel na výstavbě moderního Plovdivu. Druhý dokument se zaobírá dílem Samuela Zacheje, slovenského novináře, pedagoga a překladatele, který je považován za jednoho ze zakladatelů slovensko-bulharských kulturních vztahů. Mimo[…]
V říjnu loňského roku se ve Vídni uskutečnil třídenní seminář na téma udržitelnosti nehmotného kulturního dědictví UNESCO. Účastnilo se ho celkem 10 škol z členských států EU, které jsou zároveň členy Sítě přidružených škol UNESCO, mezi nimi za Českou republiku i Gymnázium Semily. Celý projekt je součástí Evropského roku kulturního dědictví, na kterém se podílí EU, UNESCO[…]
V pondělí a úterý 20. a 21. ledna 2020 proběhlo v Praze úvodní setkání ke klimatickému projektu. Příprav se účastnili členové Sítě přidružených škol UNESCO z ČR a Dánska a dále partnerské školy z Německa, Švédska a Slovenska. Během dvou dnů se v prostorách Německé školy v Praze a Informačního centra OSN zaměřily na vypracování projektové žádosti, přičemž ambicí je navrhnout[…]
Základní škola Nad Přehradou v Praze si koncem minulého roku připomněla 30. výročí sametové revoluce. Tato událost není spojena pouze s významným milníkem české historie, ale je zároveň jedním z témat Týdne škol UNESCO. Témata Týdne škol UNESCO jsou zpravidla pojímána velmi rozmanitě, což odpovídá i skladbě jednotlivých členů Sítě. ZŠ Nad Přehradou uspořádala projekt[…]
Ve čtvrtek a v pátek 19. a 20. 12. 2019 se v Berlíně uskutečnila závěrečná konference k projektu přeshraničního evropského světového dědictví. Jejím cílem bylo zhodnotit více než roční program, který zahrnoval spolupráci vybraných členů Sítě přidružených škol UNESCO na česko-německém, německo-polském a německo-dánském pohraničí. Za Českou republiku se projektu na česko-německém pohraničí účastnilo Pražské humanitní gymnázium, Gymnázium[…]